|
24-06-01
Utan poäng men blickar frammåt |
Rally Uppland blev en tung helg för
P-G, Anders och Drive VXO. Redan på
första sträckan i tredje sväng
snurrade de, och när de skulle åt
rätt håll på vägen
slog de i något i dikeskanten. 700
meter från mål fick de parkera.
Bilen och jag kom inte riktigt
överens i början och den gick
inte som jag ville. Bakändan drev
ut och gjorde att jag snurrade flera gånger.
Men efter serviceen på femte sträckan
fick vi till bilen så att den svarade
som jag vill. Men tyvärr hade vi
då problem med växelstaget
och tvingades bryta.
Efter sjätte sträckan där
de satte fjärde snabbaste tid, tvingades
de bryta för den här gången.
Det blev inte som vi hade
tänkt helt enkelt, men jag känner
mig positiv. Bilen var mycket bättre
efter justeringarna och jag ser fram emot
nästa tävling då vi får
ta igen lite av det vi missade, säger
Patrik.
P-G och Anders tappade SM-ledningen men
ligger trots att de nollade och har en
tävling mindre körd på
andra plats i mästerskapet i den
nationella tvåhjulsdrivna klassen.
Nästa SM-deltävling körs
23-24 augusti i Linköping.
» Se
SM-tabellen
|
|
Rallyts tidigare rapporter neröver
|
#
# #
|
Rapportering
i Rally Uppland
SS6: Andra tid men bryter efter tung helg
P-G och Anders har hittills fjärde
snabbaste tid, men tvingas tyvärr
kasta in handduken.
Vi har gjort lite ändringar
så nu tycker jag att det var betydligt
bättre. Tappar lite fäste bak,
men av med det nervösa fram. Men
nu gick växelstaget av igen så
vi far tillbaka till service, säger
P-G
De åker nu tillbaka till service
efter en riktigt tung helg.
På SS6
1. Liljegren,
2. Bergsander, +2,0
3. Nordström, +4,1
4. P-G, +5.8
5. Hallberg, +6,5
5. Haglund, +6,5
|
SS6:
Frebro (11,54 km) |
1. |
Tim
Liljegren |
34:07,2 |
|
2. |
Patrik Hallberg
|
34:23,6 |
+16,4 |
3. |
Patrik
Dybeck |
34:24,7 |
+17,5 |
4. |
Victor Bergsander
|
34:33,6 |
+26,4 |
5. |
Isac
Nordström |
34:36,4 |
+29,2 |
6. |
Millie Johansson |
34:37,2 |
+30,0 |
7. |
Wille Gad |
34:38,5 |
+31,3 |
8. |
Linus Månsson |
34:39,3 |
+32,1 |
9. |
Sebastian
Johansson |
34:39,9 |
+32,7 |
10. |
Melvin Bengtsson
|
34:41,8 |
+34,6 |
34. |
P-G
Andersson |
44:42,0 |
10:34,8 |
|
|
|
|
|
Rallyts tidigare rapporter neröver
|
#
# #
|
SS5: Växelprobmem också
Problemen fortsätter tyvärr,
men nu är det dags för service
iallfall.
Dåligt med växelspak.
Ingen bra helg, vår ta det nästa
helg.
Efter serviceuppehållet är
det regrouping och SS6 har ny starttid
till 14:01
Det är ett stag som gått
av, men vi får i växlarna på
transporten till service nu iallafall,
säger P-G.
På SS5
1. Liljegren, 4:37,3
2. Hallberg, +2,1
3. Andersson, +2,5
4. Haglund, +2,8
5. Dybeck, +2,9
-
12. P-G, +3,6
|
SS5:
Rallbo (9,08 km) |
1. |
Tim
Liljegren |
27:49,5 |
|
2. |
Patrik Hallberg
|
27:59,4 |
+9,9 |
3. |
Patrik
Dybeck |
28:00,4 |
+10,9 |
5. |
Wille Gad |
28:09,0 |
+19,5 |
5. |
Millie Johansson |
28:12,7 |
+23,2 |
6. |
Sebastian
Johansson |
28:13,3 |
+23,8 |
7. |
Isac
Nordström |
28:14,6 |
+25,1 |
8. |
Linus Månsson |
28:14,9 |
+25,4 |
9. |
Victor
Bergsander |
28:13,9 |
+24,4 |
10. |
Melvin Bengtsson
|
28:16,1 |
+26,6 |
34. |
P-G
Andersson |
38:18,5 |
+10:29,0 |
|
|
|
|
|
#
# #
|
SS4: Fortsatta problem
P-G och Anders fortsätter med problem
med vinglig bil men är i mål
på rallyts längsta sträcka.
Bilen är väldigt nervös
i framändan och kör inte som
jag vill. Här körde jag bara
igenom och då fungerade det lite
bättre.
En sträcka återstår innan
service.
Pga avbrotter är det lite uppehåll
mellan bilarna. Efter femte sträckan
blir det regrouping och SS6 startar ca
14.00.
På SS4
1. Hallberg, 8:15,5
2. Liljegren, +0,9
3. Millie Johansson, +2,4
4. Dybeck, +3,2
5. Nordström, +4,8
-
8. P-G, +6,5
|
SS4:
Esarby (14,66 km) |
1. |
Tim
Liljegren |
23:12,2 |
|
2. |
Patrik Hallberg
|
23:20,0 |
+7,8 |
3. |
Patrik
Dybeck |
23:20,2 |
+8,0 |
4. |
Millie Johansson |
23:23,8 |
+11,6 |
5. |
Wille
Gad |
23:25,2 |
+13,0 |
6. |
Sebastian
Johansson |
23:31,3 |
+19,1 |
7. |
Isac
Nordström |
23:31,8 |
+19,6 |
8. |
Linus Månsson |
23:31,8 |
+19,6 |
9. |
Victor
Bergsander |
23:32,3 |
+20,1 |
10. |
Melvin Bengtsson
|
23:35,0 |
+22,8 |
35. |
P-G
Andersson |
33:35,5 |
+10:23,3 |
|
|
|
|
|
#
# #
|
SS3: Problem med bilen
P-G och Anders startar om idag med ett
tidstilläg på 9:56,9 minuter
och startade på 33:e plats. Dessvärre
har de problem med bilen.
Bilen är okörbar och
vinglar och far. Vi kör bara igenom
nu så får vi se om de kan
åtgärda det på service,
säger P-G.
Sträckan har varit försenad
pga olycka, men rallyt är igång
igen och tidsschemat körs som planerat.
På SS3
1. Liljegren,
2. Patrik Hallberg, +0,9
3. Dybeck, +2,9
4. S Johansson, +2,9
5. Månsson, +4,4
-
30. P-G,+20,8
|
SS3:
Sätra (8,27 km) |
1. |
Tim
Liljegren |
14:55,8 |
|
2. |
Wille Gad |
15:01,4 |
+5,6 |
3. |
Patrik
Dybeck |
15:01,5 |
+5,7 |
4. |
Patrik Hallberg
|
15:04,5 |
+8,7 |
5. |
Millie
Johansson |
15:05,9 |
+10,1 |
6. |
Victor Bergsander
|
15:06,6 |
+10,8 |
7. |
Isac
Nordström |
15:11,5 |
+15,7 |
8. |
Linus Månsson |
15:09,7 |
+13,9 |
9. |
Sebastian
Johansson |
15:10,0 |
+14,2 |
10. |
Melvin Bengtsson
|
15:13,3 |
+17,5 |
35. |
P-G
Andersson |
25:13,5 |
+10:17,7 |
|
|
|
|
|
#
# #
|
Omstart imorgon!
Drive VXO har fått fatt i alla delar
vilket betyder att P-G och Anders kommer
till start i morgon!
De startar om med tidstillägg.
|
SS2:
Fagerdal (7,62 km) |
1. |
Tim
Liljegren |
10:09,1 |
|
1. |
Wille Gad |
10:09,1 |
+0,0 |
3. |
Patrik
Dybeck |
10:12,5 |
+3,4 |
4. |
Victor Bergsander
|
10:14,0 |
+4,9 |
5. |
Millie
Johansson |
10:14,1 |
+5,0 |
6. |
Isac Nordström |
10:16,3 |
+7,2 |
7. |
Patrik
Hallberg |
10:16,9 |
+7,8 |
8. |
Linus Månsson |
10:18,6 |
+9,5 |
9. |
Kristian
Johansson |
10:19,2 |
+10,1 |
10. |
Sixten Westman
|
10:19,4 |
+10,3 |
33. |
P-G
Andersson |
Omstart
med tillägg |
|
|
|
|
|
|
Rallyts tidigare rapporter neröver
|
#
# #
|
Styrväxeln trasig
Styrväxeln är tyvärr trasig
och teamet jobbar nu för fullt för
att hitta en ny inför morgondagen.
Återkommer med info om eventuell
omstart.
|
|
#
# #
|
SS1: Kvar på sträckan
Letar styrväxel
P-G och Anders är tyvärr kvar
inne på sträckan.
Vi snurrade i tredje sväng,
jag gick väl in lite för hårt.
När jag skulle vända runt, hamnade
vi lite i diket och slåg i något,
men kunde fortsätta, säger P-G.
700 meter från målet fick
de dock stanna.
Tempen gick upp så
vi fick parkera. Det verkar vara en kylarslang
som lossnat. Vi får se om vi kommer
att kunna fortsätta, avslutar han.
Vi återkommer med mer info när
bilen är inne på service igen,
men för idag har de dessvärre
alltså brutit.
|
|
|
|
|